Balkanlarda kış bir harika!

Pire’den Girit Adası’na Feribot Yolculuğumuz
18/02/2017
Hanya’yı da gördük sonunda – meğer Girit’teymiş :)
27/03/2017
Pire’den Girit Adası’na Feribot Yolculuğumuz
18/02/2017
Hanya’yı da gördük sonunda – meğer Girit’teymiş :)
27/03/2017

HIRVATİSTAN – Dubrovnik

Ertesi sabah Mostar’dan çıktık, heyecanla beklediğim ve iki gün konaklayacağımız Dubrovnik’e doğru yola koyulduk. 8 günlük Balkan gezimiz boyunca ülkeler ve şehirler arası yaptığımız yolculuklar öyle güzel manzaralar eşliğinde oldu ki…

Genellikle Dalmaçya kıyıları boyunca gittik, muhteşem Adriyatik Denizi manzaralarına bayıldık…Turkuaz rengiyle, Dalmaçya kıyı tipi denilen, paralel uzanan dağlar arasındaki vadilere deniz suyunun dolması sebebiyle oluşan çokça koy, kıyı ve adacıkları ile Adriyatik Ege’nin kardeşi sanki.

Bosna Hersek’ten Hırvatistan’a geçerken iki defa pasaport kontrolünden geçtik. Bosna Hersek’ten çıkıp Hırvatistan topraklarına girdikten kısa bir süre sonra tekrar Bosna Hersek topraklarına giriliyor. Çünkü Hırvatistan sahili boyunca giderken arada 21 km’lik bir sahil şeridi Bosna Hersek’e ait. Neum şehri, Bosna Hersek’in deniz kenarı. Neum’dan sonra tekrar Bosna Hersek’e veda edip, Hırvatistan topraklarına giriliyor. Sonra ver elini Dubrovnik! Gir, çık, gir, çık derken yolculuk yaklaşık dört saat sürdü.

Dalmaçya Kıyıları, Adriyatik Denizi

Dubrovnik otobüs terminali yeni limana çok yakın. Bizim konakladığımız evi, sabahları erken yolculuk yaptığımız için terminale yakın bulmuştum. Terminal ve limana yakın, eski şehir bölgesine ise yürüyerek 25 dakikada ulaşabileceğimiz bir mesafede.

Otelden birkaç dakikada limana indiğimizde ilk gözümüze çarpan, Karaka adlı tekne oldu. Eski dönemlere aitmiş gibi duran bu teknenin yazın turistleri gezdiren bir gezinti teknesi olduğunu öğrendim, ayrıca bu tekne Game of Thrones dizisi temalı turlar düzenliyormuş. Diziyi Dubrovnik’e gitmeden önce izlemiyordum ancak fikir sahibiydim. King’s Landing sahneleri eski şehirde çekilmiş. Dubrovnik’in eski şehir bölgesi öyle tarihi, öyle görkemli ve öyle ortaçağ havasında ki, bu dizinin çekimleri sırasında tarihi dokudan maksimum yararlanıp bilgisayar efektine gerek duymamışlar – bu arada eve dönünce diziyi geçmş bölümlerinden başlayarak hemen izlemeye başladık :)

Karaka gezinti teknesi, Dubrovnik, Hırvatistan

Dubrovnik, yürüyerek iki günde keşfedilebilecek bir şehir. Ancak tadını çıkartmak için daha fazla kalınabilir. Bizim Ege ve Akdeniz sahillerimizle eşdeğer olan sahiller, plajlar var. Biz yaz aylarının büyük bir kısmını Kuzey ve Güney Ege’de geçirdiğimiz için, yazın burada olup denize girme isteği duymadık. Aksine turist kalabalıklarından uzak ve aşırı sıcakların olmadığı bu dönem bizi daha çok mutlu etti. Eski şehrin sokaklarında kaybolmak, fotoğraf karelerimize bizden başkalarının girmemesi harikaydı!

Tarihi şehre büyükçe bir kale kapısından giriliyor. Şehri turizm ofisinden alacağınız bir harita ile çok güzel gezebiliyorsunuz. Büyük kapıdan girdiğimiz gibi, hemen sağ taraftaki kuleden aldığımız bir bilet ile bütün eski şehri surların üzerinde yürüyerek yaklaşık bir saat süreyle dolaştık. Uçsuz bucaksız Adriyatik Denizi tüm lacivertliği ile göz alabildiğine uzanıyor. İleride Lokrum Adası görülmekte. Yazın tekne turları varmış adalara.

Surlar boyunca yürüyüp deniz manzarasını hafızamıza kazırken bir yandan da sur içinde kalan şehre tepeden bakma imkanımız oldu. Savaştan nasibini almış, bombalanan ve tahrip olan yerler yeniden restore edilmiş.  Çatılardaki orijinal kiremitler eski şehre öyle çok yakışmış ki. Neden eski olan her şey daha estetik ?

Tarihi çatılar, Dubrovnik, Hırvatistan

Surları gezerken tarihi şehirdeki birçok müzeden biri olan Denizcilik Müzesi gezilebilir.

Tarihi Şehre giriş Dubrovnik, Hırvatistan
Dubrovnik Eski Liman, Hırvatistan

Tarihi şehri ikiye bölen Stradun Caddesi, şehrin ana caddesi. Birçok kutlama ve tören burada yapılıyormuş. Cadde Roma ve Yunan etkileri taşıyor. 1468 yılında kaldırımlar ile zenginleştirilen cadde günümüzde yerli ve yabancı turistlerin uğrak noktası haline gelmiş.

Stradun caddesi, Dubrovnik, Hırvatistan

Eski çağlarda temiz su temin etmek için yapılan Büyük Onofrio Çeşmesi bugün en çok gezilen turistik yapılardan.

Onfario Çeşmesi, Dubrovnik, Hırvatistan

13. yüzyılda inşa edilen Fransisken Manastırı şehrin önemli yapılarından. Gotik ve Rönesans etkilerinin görülebileceği yapı içerisinde günümüzde bir müze ve kütüphane de var. Şehirdeki en önemli yapılar arasında yer alan müzede dünyanın en eski eczanesine ait objeler, kütüphanede ise 70.000’den fazla kitap bulunuyormuş.

Dubrovnik, Hırvatistan

1444 yılında inşa edilen Çan Kulesi ilk yapıldığında çana vuran iki figür tahtadan yapılmış daha sonrasında ise figürler bronz olanları ile değiştirilmiştir. 1667 yılında meydana gelen deprem sonrasında kule eğilmeye başlamış, 1929 yılında güvenliği tehdit etmesi gerekçesi ile yıkılmış yerine yenisi inşa edilmiştir.

Çan Kulesi, Dubrovnik, Hırvatistan

Rektör Sarayı Aziz Blaise Kilisesi, Sponza Sarayı Orlando Sütunu, Küçük Onofrio Çeşmesi, Pile Kapısı, Ploce Kapısı tarihi şehirde görülmesi gereken yerlerden.

1667 depreminin ardından inşa edilen Gundulica Meydanı, üzerinde kurulan sokak pazarı ile ünlü. Meydanda 1893 yılından kalma Dubrovnikli Şair Ivan Gundulic’in bir heykeli var.

Meydanda ayrıca küçük bir çeşme de bulunuyor. Meydanda sabahları kurulan pazarda birbirinden güzel yöresel ürünleri şehirdeki turistik dükkanlara oranla çok daha ucuz.

Gundulica Meydanı, Dubrovnik, Hırvatistan

Dubrovnik’in doğusunda yer alan Eski Liman’ın inşasına 15. yüzyılda başlanmış yenileme ve ek çalışmalar ile ancak 16. yüzyılda bitirilebilmiştir. Sezonda buradan kalkan saatlik tekne turlarına katılarak şehrin çevresini gezilebiliyor.

Dubrovnik Eski Liman, Hırvatistan

Etnografya Müzesi (Etnografski Muzej Rupe), Denizcilik Müzesi (Pomorski Muzej), Marin Drzic Evi (Dom Marin Drzic), Kültür ve Tarih MüzesiVisia 5D Multimedya MüzesiAkvaryum (Akvarij), Revelin Hisarı (Tvrdjava Revelin), LazaretiBokar Hisarı (Tvrdjava Bokar) ve St. John Hisarı (Tvrdjava sv. Ivana) da Dubrovnik gezisi boyunca gezip görülecek yerler arasında.

Old Town’un hemen kıyısındaki Banje Plajı muhteşem!

Banje Plajı, Dubrovnik,Hırvatistan
Banje Plajı, Dubrovnik, Hırvatistan

Dubrovnik’i bir de tepeden görelim dedik ve teleferik ile en tepeye çıktık. Yukarıdan manzara bir harika! Panaroma restoran var ve her 15 dakikada bir teleferik ile aşağı dönebilirsiniz.

Old Town Dubrovnik ve Lokrum Adası, Hırvatistan

Küçük bir kısmını gördüğümüz Hırvatistan çok güzel bir ülke. Daha evvel Hırvatistan’ın Istra Yarımadası’nın en uç noktasında bulunan ve Dubrovnik’i aratmayacak güzellikte olan Pula şehrine gitmiştim. Bir sonraki tatil rotalarından biri Hırvatistan’ı baştan başa gezmek olabilir!

1 Comment

1. Hayal dedi ki:

Merhaba, Ocak ayında, hatta tam da sizinle aynı tarihte biz de benzer bir tur planlıyoruz. Karadağ’da iki gece kalacağız ve gündüz farklı şehirleri gezsek de gece konaklamamızı tek bir yerde yapmak istiyoruz. Konaklama için acaba Kotor’u mu yoksa Budva’yı mı önerirsiniz? Kotor bana daha sevimli geliyor ama o mevsimde yeterince restaurant / bar vs açık olur mu acaba? Bu konudaki deneyiminizi paylaşabilirseniz sevinirim. Teşekkürler.