İtalya’nın romantik gölleri ve çevresindeki kasabalar

Prenses Grace Kelly’nin güzel ülkesi: Monako
25/06/2014
Fransız Rivierası’nda kanallar üzerinde bir masal kasabası…
15/07/2014
Prenses Grace Kelly’nin güzel ülkesi: Monako
25/06/2014
Fransız Rivierası’nda kanallar üzerinde bir masal kasabası…
15/07/2014

COMO GÖLÜ

Como Gölü, İtalya’nın kuzeyinde 46 km uzunluğunda, Garda ve Maggiore Göllerinden sonra ülkenin üçüncü büyük buzul gölü. Y harfi şeklindeki Akdeniz iklimine sahip olan göl, yumuşak iklimi sayesinde tropikal ve yarı tropikal bitkilerin yetişmesine olanak sağlamakta.

Gölün kuzey tarafı Colico kasabasından başlar. Sonra feribot seferi olan Varenna ile devam eder. Güneydoğu tarafındaki son nokta olan Lecco Kasabasını “Y” harfinin merkezindeki feribot seferleri de olan Bellagio Kasabası izler. Como Kasabası güneybatı noktasındaki son duraktır. Y harfinin ortasına düşen Menaggio kasabası başka bir feribot noktasıdır.

Como Gölü büyük oranda kuzeydeki Adda Nehri tarafından beslenir. Göle Colico kasabasından giren nehir Lecco kasabasından akar. Como gölünün güneyindeki dağlık Alpler bölgesinde ve “Y” harfinin uçlarında yer alan Como, Bellagio, ve Lecco kasabalarından oluşan bölge Larian Üçgeni olarak bilinir.

Larian Üçgeni
Como, Bellagio ve ziyaret etmediğimiz Lecco’dan oluşan bölge  “Larian Üçgeni” olarak adlandırılıyor…
Como Gölü…

Como Kasabası

11 mayıs 2013 tarihinde metro-tramvay ikilisi ile oto kiralama dükkanına ulaşırken tramvayda merakla yanındaki genç kızın cep telefonunu izleyen bir ufaklık gördük. Küçük oğlan ağır ağır sözde çaktırmadan kıza yaklaşıp iyice dibine geldikten sonra oyunu merakla incelemeye başladı. Kız aldırmaz, çocuk ise çok sempatikti.

Tramvaydaki oyuna meraklı ufaklık yanındaki genç bayana kıçın kıçın yanaşarak merakını giderdi :)

Arabamızı oto kiralama firmasından aldık ve otoyola çıktık. Otoyol ücretini kredi kartı ile ödeyebildiğimizi görünce çok sevindik. 49 kilometrelik yolu kat edip, yaklaşık 50 dakika sonra Como Gölü’ne vardık.

İlk durak olan, Como kasabasında önce her İtalyan kentinde standart olarak bulunan Duomo Katedrali’nin (Cattedrale di Santa Maria Assunta- Duomo di Como) içini gezdik. Ardından da göl turu attık. Göl inanılmaz temizdi ve etrafı yemyeşildi. İnsana tatilde olduğunu hissettiren romantik ve keyifli bir ortamdı.

Como Gölünde Como Kasabası…
Como Gölü’nde Como Kasabası…

Bulduğumuz uygun bir restoranda karnımızı doyurarak enerjimizi aldıktan sonra füniküler ile Brunate’ye, Como’nun tüm ihtişamı ile ayaklarımızın altında serildiği bir yükseltiye çıktık.

Como’dan Brunate’ye çıkan füniküler yolu…

Brunate çok güzel bir bölge. Her taraf yemyeşil ve ağaçlık. Oldukça turistik. Mesela bölgeyi gezen Türk turist kızlar grubuna fotoğrafımızı çektirmeyi bile başardık. Anlayın turist kapasitesini. Aynı anda Türk grupla aynı yerdeyiz.

Brunate’yi gezen Türk kızların kadrajından biz…
Brunate…

Dönüşte füniküler turnikelerinden bir türlü geçemedik. Biz de bozuk sanıp bir acele altından geçtik. Meğer dolduğu için kapanmış.  Sıkış tepiş kabinlerde ayrı ayrı zar zor bir yer bulup güzel manzarayı izlemeye çalışarak aşağı indik. Dondurma keyfi yapıp, arabamıza geri döndük.

3 Comments

1. Feyza Sevilmiş Saltan dedi ki:

Merhabalar,
    Toplamda kaç günde gezdiniz Göller Bölgesi’ni?

• Füsun Erdoğanlar Bengisu dedi ki:

Merhaba her göle bir gün ayırdık ama gezeceğimiz küçük kasabaları seçtik. Como, Maggiore ve Garda’da daha görülecek pek çok şirin kasaba var. Son Milano gezimizde Orta Gölüne gittik. Onu da eklemeyi istiyorum. Tam ortasında tekne ile geçilen minicik bir ada var. İçinde de süper bir restoran. İtalyan dostlarımızla gezdik. Ona tek gün yeter mesela. Diğer adaları tamamen gezmek için 2-3 gün lazım bence. İyi yolculuklar :)