Masal Yolu ve Romantik Yol Gezisi

12/11/2015
Dalaman Çevresinde Arabayla Gezilecek 5 Yer
03/03/2016

Kendisi de bir seyahat sever olan sevgili okurumuz Süha Zuhal KILIÇ, Almanya’nın Romantik Yolu ile Masal Yolu’nu birleştirerek muhteşem bir gezi yaptı eşiyle beraber. Bu gezinin anılarını ve detaylarını da bizimle paylaşıyor şimdi.

O kadar güzel anlatmış ki, yazıyı okurken ve fotoğraflara bakarken kendimizi tekrar masallar ülkesinin güzelliklerine bırakıverdik, bir kere daha gittik sanki oralara…

Haydi gelin, bu muhteşem iki rotayı birleştirip böyle bir gezi yaparsanız nasıl olur siz de bir bakın. “Şahane olur” dediğinizi şimdiden duyar gibiyiz :)

Masallar Ülkesine Yolculuk –  Süha Zuhal KILIÇ yazdı…

Ben  hala masallara, perilere, cadılara, ormanda yaşayan minik cücelere, şatolara, prenseslere, hep mutlu sonla biten aşk hikayelerine inanırım. Belki de çocukluğumdan beri her şeyin bir sihirli değnekle değişebileceğine inanmak istememden dolayıdır bu. Bu yüzdendir ki Disney animasyonlarına bayılırım. Henüz arzu etmeme rağmen  Disneyland’a gidemedim ama Alman Masal Rotası’ndan sonra Disneyland’a gitmesem de olur. Çünkü ben, prenseslerin yaşadığı şatolara, büyülü ormanlara, şeker gibi evlerin olduğu şehirlere,  kısacası Grimm Kardeşler’in izini sürerek Grimm Masallarının doğduğu yerlere, masalların kalbine gittim. İyi ki de gittim.

Masalların büyülü dünyası ile ilk defa çocukken anneannemin aldığı Grimm  Kardeşlerden Masallar adlı kitap ile tanıştım. Bizim çocukluğumuzda hayatımızda kitaplar olduğu için çok şanslıydık. Kitaplarım en sevdiğim varlıklarım arasındaydı, özellikle de Grimm Masalları. Ancak; Belçika, Hollanda seyahatimizi planlarken haydi oradan Almanya’ya da geçelim derken aklımızda  Masal Rotası yoktu. Almanya zaten pek de gitmek istediğim ülkeler arasında ilk sıralarda gelmiyordu. Sanırım Almanya’nın adının hep sanayi ülkesi olarak anılması ve tarihteki olumsuz olaylar  bilinçaltımda Almanya’yı listemde en son gidilecek yerler arasına koymuştu. Ama bunun böyle olmadığını Almanya’ya adım attığımız gün anladık ve seyahatimizin 9 gününü Almanya’ya ayırdığımız için  kendimizi tebrik ettik.

Hollanda‘dan belki Köln‘e geçeriz ama Dresden’i de çok görmek istiyorum, deniz kenarına Hamburg’a mı gitsek diye düşünürken ve araştırma yaparken ilk olarak “Romantik Yol“ rotasının varlığından haberdar oldum. Araştırmamı genişletirken Romantik rotaya gitmiş bir çok kişinin blogları ile karşılaştım. Ama Masal Rotası’ndan sadece Dilek Hanım sayesinde haberdar oldum.  Sanırım Masal Rotası, Romantik Rota kadar popüler değildi. Ayrıca iki rotayı bir gezide birleştiren de görmedim. Biz bir taşla iki kuş vurarak Masal Rotası ve Romantik Rotayı 9 günlük bir gezi içine sığdırdık. Hatta 9 gün yetti de arttı bile.

Bremen

Gezimize Bremen’den başladık. Önceden kiraladığımız arabamızı Europe Car’dan Bremen’de teslim aldık (araba kiralamak için izzycarrent’i kulandık).

Bremen küçük ama  çok güzel bir şehir. Eski şehir meydanı Avrupa’daki bir çok  eski şehir meydanı gibi Unesco’nun koruma altına aldığı yerlerden biri. Bremen, Weser Nehri kıyısına kurulmuş. Nehir  şehre ayrı bir güzellik katıyor ama bence  şehrin en güzel bölgesi Schnoor. Biz burada 100 yıllık geleneksel Alman mimarisine örnek tarihi bir evde kaldık.  İlk “Airbnb “ tecrübemizdi ve Briggitte harika bir ev sahibiydi. Schnoor bölgesi Bremen’in kalbi olarak adlandırılıyor. Binalar 17. ve 18. yüzyıldan kalma.  Şirin kafeleri, yüzyıllık evleri, sanat atölyeleri ile her yerden karşınıza çıkan Bremen mızıkacıları ile Scnoorviertel küçük bir yer olmasına rağmen bütün bir günümü geçirmek isteyebileceğim bir yer.