Sicilya Adası Tatilimiz: Bölüm 1

04/06/2017
Sicilya Gezisi Yazı Dizisi: Bölüm 2 – Etna Maceramız
12/07/2017

Sicilya’da unutulmaz bir hafta…

Mario Puzo’nun mafyayı konu alan romanını okumuş ya da kitabın sinemaya uyarlaması olan “The Godfather” filmini izlemişsinizdir muhtemelen. Kitap veya filmden de hatırlayacağınız üzere ilk mafya ailesi Sicilya’da kurulmuş ve mafya ismini ilk kullanan da Sicilya olmuş.

İşte bu ay, İtalya’nın en önemli parçalarından biri olan Sicilya Adası’nı anlatan yazı dizimize başlıyoruz…

Sicilya’ya gitme meselesi

Sicilya benim uzun süredir gitmek istediğim bir yerdi ama daha adını söyler söylemez “aman gitmeyin oraya” diye korkutanlar yüzünden epey bir erteledik. Sonunda dayanamayıp gittik ve hiç bir tatsız olay yaşamadan keyifli bir tatil yapıp döndük.

Tabii, tatilde her zaman dikkatli olmak gerektiğini unutmadan hareket ettik. Mesela, normalde araba kiralamayı tercih ederiz adayı rahat dolaşabilmek için ama hem hırsızlık olaylarının çok oluşu hem de Sicilya’da şoförlerin trafik canavarı olduğu üzerine bir dolu yazı okuduğumuz için, bu sefer tırsıp toplu taşımayı kullandık…

Denize girerken de mutlaka su geçirmez minik cüzdanımıza değerli şeylerimizi koyup mayonun cebine atmayı ihmal etmedik :)

Sicilya’ya nasıl gidilir?

Sicilya’ya İstanbul’dan direkt uçuş var, hele bizim gibi kampanyalı bilet alırsanız epey ekonomik fiyatlarda gidebilirsiniz.

THY, Sicilya Adası’nın Katanya şehrine uçuş düzenliyor, yani başkent Palermo’ya gitmek istiyorsanız ya Katanya’dan yaklaşık 3 saatlik bir kara yolu ile gideceksiniz ya da Alitalia ile Roma aktarmalı bir uçuş seçeceksiniz.

Ayrıca, karayolu ile gitmek istendiğinde, Palermo-Napoli, Palermo-Messina-Katanya arasında düzenli vapur ve tren bağlantısı var.

Sicilya tatil planı ve rotamız

Biz THY ile direkt Katanya’ya uçtuk. Katanya Havaalanı’na indikten sonraki tatil planımız ve rotamız için haritamıza bakabilirsiniz…

© Googlemaps

Yaz tatili için gittiğimizden, gündüzleri deniz keyfi akşamları şehir gezme şeklinde bir plan yaptık.

Katanya ili en az ilgimizi çeken yer olduğu için orada kalmadık. Dünyanın en aktif yanardağlarından olan ETNA (3.325 m)’yı ziyaret edecek kadar da cesur ve maceraperest olamadık maalesef.

© www.thesun.co.uk

Avrupa’nın en aktif yanardağı Etna en son 2016 Kasım ve 2017 Mart tarihlerinde patlamalarıyla herkesi korkuttu biliyorsunuz :) O yüzden biz Etna Dağı manzarası olan bir otelde kalıp, kilometrelerce uzaktaki Etna’yı ve duman püskürtüşünü odamızın balkonunun güvenliği içinde seyrettik…

Hotel Porta del Tocco'daki odamızın balkonundan ETNA
Hotel Porta del Tocco’daki odamızın balkonundan ETNA

Ama üzülmeyin, bu yaz Etna’ya çıkma cesaretinde bulunan sevgili gezgin arkadaşımız Füsun Erdoğanlar Bengisu size harika bir Etna yazısı hazırladı, o yüzden Sicilya Gezisi yazı dizimizde Etna da tüm heybetiyle olacak, merak etmeyin :)

Sicilya bence bir kerede gezip bitirilecek bir ada değil, birkaç kere gitmek lazım. Her gidişte amacınıza göre destinasyon seçebilirsiniz. Bizim bu seferki kriterlerimiz adanın başkentini ve mutlaka görülmeli denilen şehirlerinden bir iki tanesini görmek ve deniz ile plajların en güzel olduğu yerlere zaman ayırmak idi. Dolayısıyla, başkent Palermo’ya ilave olarak Taormina ve Sirakuza şehirlerini tatil planımıza dahil ettik.

Konaklama konusunu da şu şekilde yaptık:

• Taormina 3 gün
  • Palermo 3 gün
  • Sirakuza 2 gün

Göremediğimiz Massala ve Cefalu gibi bir dolu güzel yer daha kaldı ama onlar da artık bir dahaki sefere diyoruz…

Sicilya tatili nasıl geçti? Tavsiye eder miyim?

İnanılmaz güzeldi, çok ama çok sevdim, mutlaka gidin bir ara Sicilya’ya bence… Ben en az 2-3 kere daha giderim (inşallah :)

Başkent Palermo gerçekten şahane ve şehrin kendisi kadar denizi de ayrı bir efsane. Sirakuza da hem tarihi havası hem de enfes denizi ile yine süper bir seçim oldu.

Ama adanın bence olmazsa olmazı Taormina şehri… Masal gibi, şiir gibi… büyülü bir yer!

Zaten burası J. W. Goethe, Ernest Hemingway ve D. H. Lawrence gibi pek çok ünlü yazara da ilham konusu olmuş.

Taormina

Alman yazar Johann Wolfgang von Goethe, “Sicilya’yı görmeden İtalya’yı görmüş sayılmazsınız, herşeyin sırrı Sicilya’da çünkü” demiş :)

Palermo, Taormina ve Sirakuza’nın üçünü de kesinlikle ve kuvvetle tavsiye ediyor ve herbirine en az 2 veya 3 gün ayırmakta fayda var diyorum, benden söylemesi…

Hele Etna’ya çıkacak cesaretiniz varsa plana 1 günlük Katanya şehrini de ekleyin mutlaka…

Sicilya genel bilgi

Merkezden yayılan sarmal şekilde devam eden üç bacak şeklindeki Trinacria, Sicilya Adası’nın sembolü. Adanın 3 yönünü temsil ediyormuş :)

Sicilya, Akdeniz’in en büyük adası ve 1948 Anayasası ile İtalya’yı oluşturan 20 özerk bölgeden biri olmuş. Ama bölge aslında yarı-özerk.

Sicilya, ana karadan 3 km genişliğindeki Messina Boğazı ile ayrılıyor ve ada 9 tane ilden oluşmakta: Agrigento, Caltanissetta, Catania, Enna, Messina, Palermo, Ragusa, Siracusa ve Trapani illeri…

Eski Yunan, Roma, Bizans, Arap, Norman, Rönesans ve Barok dönemlerine ait pek çok eser bulunan adada yaşayan ilk yerli halkın Sicianiler olduğu söyleniyor.

İlk mafya ailesinin kurulduğu Sicilya, “Mafya” ismini de ilk kullanan olarak biliniyor. Fransız Devrimi sonrası Fransa’dan gelebilecek bir saldırıya karşı kurulan “Fransa’ya Ölüm, Yaşasın İtalya” denilen bu oluşum, daha sonra yasadışı işlerden büyük paralar kazanan tehlikeli ve eli kanlı bir örgüte dönüşmüş.

Ama artık Sicilya eskisi gibi değil diyorlardı, biz de gittik gördük, özellikle turistlerin korkacağı bir şey yok gibi. Ama siz yine de mafya esprisi pek yapmayın, hoşlanmadıklarını duyduk, o yüzden biz kaçındık.

Adada mafyanın en meşhur olduğu kasaba ise Corleone.

© wearepalermo.com

Sicilya, gerek kendine has havası, köklü tarihi ve kültürü ile, gerekse muhteşem doğası ve enfes mutfağı ile çok güzel bir tatil destinasyonu.

İtalya’ya çok gittim ama böyle güzel pizza ve calzone başka yerde yemedim vallahi. Hele tatlıları, ayyy düşündükçe herşeyini ayrı ayrı çok fena özlüyorum…

Adada çektiğimiz güzel fotoğraflardan birkaç tane ekleyerek hoşçakalın diyorum şimdilik :)

Dilek Vidana Tavaşoğlu

Diğer Sicilya yazılarımız:

ETNA VOLKANI
TAORMINA
SIRACUSA

PALERMO

İstanbul Üniversitesi İngiliz Filolojisi mezunu. İstanbul Teknik Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulu Okutmanı. Öğretmenlik, çevirmenlik, editörlük, yazarlık hepsi denendi ama tabii yetmedi, sürekli yeni ve farklı bir şey yapma arzusu ile ortaya karışık aktiviteler eklendi. Tiyatro kurslarına gitmeler, dublaj dersi almalar, falan filan. Belki de Yay burcu olması nedeniyle haddinden fazla meraklı ve kesinlikle her türlü makul sınırın çok ötesinde gezip tozma, keşfetme delisi. Kendisi gibi gezgin ruhlu Hür Tavaşoğlu ile evli. Evli ama çocuksuz : ) "Bence tatil bana özel, biraz değişik, biraz da sürprizli olmalı" diyerek başladığı ve gezilerini anlattığı “Bence Tatil” sitesi Hürriyet Gazetesinin 2013 Bumerang Blog/Websitesi Yarışmasında birinci oldu. Öğretme ve anlatma meraklısı olduğu için her konuda ille de söyleyecek birşeyi var. O yüzden de bu sitede kendisinden sadece gezi yazıları değil, kah kitap yorumu, kah film veya dizi tavsiyesi de bulabilirsiniz, şaşırmayın.