3 günde 3 ülkede noeli yaşamak

Yılbaşı öncesi Avrupa’da Noel tatili
04/09/2013
Uzaklarda bambaşka bir dünya…
21/09/2013
Yılbaşı öncesi Avrupa’da Noel tatili
04/09/2013
Uzaklarda bambaşka bir dünya…
21/09/2013

Almanya, Belçika ve Hollanda bir arada…

İşte bir yıl daha Noel zamanı 3 ülke 3 şehir birleştirelim dedik ve rotamızı belirledik. Almanya’nın Hollanda ve Belçika sınırlarına yakın bir şehri olan Düsseldorf ile başladık tatilimize. Oradan kiraladığımız arabayla Hollanda’nın Almanya sınırına çok yakın olan Maastricht şehri ile yine Belçika ile olan sınırına en yakın şehir olan Liege’i gezip, bu üç ülkedeki noel kutlamalarına katıldık. Her bir ülke ve şehir çok güzel birer deneyim oldu.

İşte anahatları ile gezimiz…

Ulaşım
İstanbul’dan Düsseldorf’a THY ile gidip, yine oradan THY ile İstanbul’a döndük. Düsseldorf – Maastricht – Leige arasını ise kiraladığımız araba ile dolaştık. Tren de olur ama araba ile tren saatlerine uyma zorunluluğu olmadan istediğimiz yerde durup, bakınıp oyalanmak gibi avantajlarımız oldu.

Bu arada Maastricht yolu üzerinde nefis bir Hollanda kasabası keşfettik: Valkenburg. Birkaç saatimizi bu güzel kasabaya ayırmadan edemedik. Bu tür şeyler ancak arabayla mümkün oluyor.

Konaklama
Tatilimiz boyunca Düsseldorf’daki otelimizde kaldık. Hergün otel değiştirme ve yeniden yerleşme telaşesi olmasın diye tek bir yer seçtik ve tabii ki uçağımızın inip kalktığı şehir olan Düsseldorf en uygun seçimdi. Maastricht ve Liege şehirlerine günübirlik gidip döndük. Sabah erkenden gidip gece saat 21:00-22:00 gibi ayrıldık bu şehirlerden. Zaten çok düzgün otobanlardan gittiğiniz için gece yolculuğu hiç zor olmuyor.

Noel atmosferi
Bu şehirlerin üçü de noel zamanı olduğu için süslerle ve ışıklarla donatılmıştı. Noel pazarları ise elbette ki hepsinde vardı ama Maastricht ve Liege’dekiler tek  bir alanda az sayıda idiler. Düsseldorf’da ise pek çok yerde karşımıza çıkan bir dolu noel pazarı vardı. Tabii noel pazarları Almanya’nın başlattığı bir gelenek olduğu için en şatafatlısı ve en büyükleri ve sayıca en çok olanları hep Almanya şehirlerinde oluyor. Yine de diğer Avrupa ülkelerindeki ışıltıyı görmek, onların yılbaşı öncesi süslü hallerini gezmek de çok güzeldi.

Haydi o zaman hepsine kısa kısa şöyle bir göz atalım…

4 Comments

1. Burcu dedi ki:

merhabalar, bizde şubat ayında düsseldorfta kalıp günü birlik amsterdama gitmeyi düşünüyoruz kiraladıgımız araçla, aklımıza takılan bir soru var belki bilginiz vardır. almanyadan amsterdama giderken vizenin günü sorun olur mu ayın 17 sinde gitmeyi planlıyoruz ve vizemizin son tarihi 23 ünde bitiyor bir sıkıntı yaratır mu bu 1 haftalık vize kullanım süresi?

• Merhabalar,

Son gününe kadar kullanabilirsiniz vizenizi. Ayrıca zaten Almanya’dan Hollanda’ya geçişte herhangi bir pasaport kontrolü olacağını da zannetmiyorum. Arabayla giderken sınırı geçtiğinizi ancak “Hollanda’ya Hoş Geldiniz” benzeri küçük bir yazı ve trafik tabelalarındaki dil değişikliğinden anlayabiliyorsunuz :)

Şimdiden iyi tatiller dilerim…

2. nilgün ülkü dedi ki:

6-16 aralık tarihlerinde brüksel’ de çalışan yeğenimin davetiyle belçika’ da olacağım. yazılarınızı keyifle okudum, bana yardımcı olacak o yazdıklarınız…teşekkürler. ilk kez bu ülkeye gideceğim için heyecanlıyım, ama bundan sonra sık-sık gitmeyi düşünüyorum. bol seyahatler temennisiyle…

• Dilek dedi ki:

Yazıyı faydalı bulmanıza çok sevindim Nilgün Hanım. Çok da güzel tarihlerde gidiyorsunuz oraya, Brüksel de çok güzeldir noel zamanı. Noel pazarları da vardır, kocaman buz pisti de kurarlar şehrin merkezinde.
      Şimdiden iyi tatiller, iyi eğlenceler dilerim size.