Monako’ya Ulaşım

Biz Cote d’Azur ve Korsika Adası tatil planımızda ayrıntılı anlattığım gibi, Marsilya şehrine bulduğumuz çok ucuz bir promosyon bilet ile Fransa’nın güney sahillerine ulaştık. Oradan kiraladığımız araba ile de bölgenin önemli birkaç şehrini ve Monako’yu gezdik.

Aslında, THY’nin Nice’e her gün gerçekleştirdiği direkt uçuşlarla Cote d’Azur bölgesine daha kolay bir şekilde de ulaşabilirsiniz. Hem de Nice, Monako’ya çok ama çok yakın. Bu küçük ülkeye ister araba ile, isterseniz Nice şehrinden kalkan tren ile 20-25 dakikada varabilirsiniz. Otobüs tercih ederseniz, bu kez Nice şehrinde “Gare Routier” den kalkan otobüslere binebilirsiniz.

Biz araba ile gidip çok acayip bir yere park ettik. Şehir hem çok dar bir alana hem de dağlık bir bölgeye kurulmuş olduğundan dolayı alışılmadık ölçüde asansör ve merdiven kullanımı var. Otoparkımız Monako’ya tepeden bakan bir terasa çıkıyordu. Daha sonra orada bulunan asansöre bindik ve aşağıya tren istasyonuna indik. Nasıl demeyin, asansör oraya indi işte 🙂 Uzun aramalardan sonra bir kapı bulup çıktık ve kendimizi Monako sokaklarına attık…

Otoparkın terası

Otoparkın terasından Fonteville manzarası

Otoparkın terasından Fontvieille manzarası

Asansörün bizi indirdiği tren istasyonu...

Asansörün bizi indirdiği tren istasyonu…

Aşağıdan arabamızı koyduğumuz tepedeki otoparka bakış...

Aşağıdan arabamızı koyduğumuz tepedeki otoparka bakış… Arabamız oralarda bir yerde, dağın içinde bizi bekliyor 🙂

Bu da binbir kapıyı denedikten sonra nihayet doğru yolu bulup dışarı çıktığımızda önümüze çıkan ilk güzellik.