Britanya Adası’nın en kuzeyi: İskoçya

İsrail: Orta Doğu’da bir yaz…
15/02/2014
Sınır sonrası ilk durak: Dedeağaç
30/03/2014
İsrail: Orta Doğu’da bir yaz…
15/02/2014
Sınır sonrası ilk durak: Dedeağaç
30/03/2014
Fort Williams

Scottish National Gallery

Yeni güne bir müze ziyaretiyle başladık: Scottish National Gallery.

Çok büyük olmayan ama güzel bir müze burası. Beni en çok şaşırtan şey İskoçya’daki müzelerin ücretsiz olması! Edinburgh’dan sonra bunu Glasgow’da da tecrübe ettik. Ayrıca kitaplarda ve çocuk giyim eşyalarında da katma değer vergisi yok :)

Scottish National Gallery,  Old City ve New City’nin birleşim yerinde. İçinde Rembrandt ve Botticelli’den eserler kadar, İskoç sanatçılardan da örnekler görebilirsiniz.

Bence Rodin’den “Kiss” çok etkileyiciydi…

Rodin’in Kiss adlı eseri - Scottish National Gallery
Rodin’in Kiss adlı eseri – Scottish National Gallery

The Princess Street

Günümüzün geri kalanını sokaklarda geçirdik. Yeni şehir diye adlandırdıkları ama bence eski şehirden yani Old Town’dan pek de farklı olmayan bölgedeki alışveriş caddesi Princess Street’de dolaştık. Daha sonra Sir Walter Scott anısına 1846 yılında yapılan 67 m. yükseliğindeki The Scott Monument’i gördük.

The Scott Monument - Edinburgh
The Scott Monument – Edinburgh

Candlemaker Row Street

Burada 1858 yılında tüberkülozdan ölen polis memuru John Gray’in köpeği Bobby adına yaptırılan anıt çok popüler. Kolay değil, sahibinin mezarının başından kendi ölümüne dek tam 14 yıl boyunca ayrılmamış.

Greyfriars Bobby - Edinburgh
Greyfriars Bobby – Edinburgh

George IV Bridge Street: Harry Potter’ın doğduğu yer

Harry Potter’ın doğduğu yer olarak bilinen kafeye, yani kitabın yazarı J.K Rowlig’in parasızlık nedeniyle oturup, Harry Potter’ı kaleme aldığı The Elephant House’a gittik. Aslında burasının gittiğimiz diğer kafelerden pek de farkı yoktu; sadece belki bize de ilham gelir dedik ama nafile :)

The Elephant House "Birthplace of Harry Potter" - Edinburgh
The Elephant House “Birthplace of Harry Potter” – Edinburgh

10 Comments

1. Dilek Hamutcu Baykal dedi ki:

Zamanınız kısıtlıysa elbette yeterli olacaktır.İyi tatiller dilerim.

2. Dilek Hamutcu Baykal dedi ki:

Merhaba Aybige hanım, aslında tatil süreniz ilgi alanlarınıza göre değişir ancak Glasgow için 2 gün yeterli olur Edinburgh için 3 gün derim burdan Highlands turu alabilir yada Glasgow dönüşünü arabayla Highlands üzerinden yapabilirsiniz.Bu yol gerçekten de güzel manzaralarla dolu,küçük köyler de görülmeye değer. Loch Ness kenarında molalar verebilir hatta bir gece de konaklayabilirsiniz.Size şimdiden iyi tatiller diliyorum.

• Aybige CANTÜRK dedi ki:

İlginiz ve güzel tavsiyeleriniz için çok teşekkür ederim Dilek Hanım. Highlands turu için 1 günlük turu (Loch Ness, Glen Co, Stirling) düşünüyorum aslında, zamanımız biraz kısıtlı çünkü. 2 günlük turlar da var. 1 gün görmeye değer yerleri görmem için yeterli mi sizce?

3. Aybige CANTÜRK dedi ki:

merhaba biz de bu yaz eşimle ingiltereye gidiyoruz, oradan iskoçyaya geçicez, edinburgh, glasgow ve highlands turu yapmak istiyoruz. kaç gün bunun için yeterli acaba?

4. Demet Artan dedi ki:

Dilek Hocam, boylelikle mukemmel bir gezi bloggeri olma potansiyelinizi de kesfetmis olduk. Okurken kendimi orada hissettim, mukemmel olmus. devamini bekliyoruz.Bencetatil.com sitesi sahibi meslekdasimizi da yurekten tebrik ederim.

• Dilek dedi ki:

Sevgili Demet Hanım,

Yorumunuz ve güzel düşünceleriniz için çok teşekkür ederim, çok mutlu olduk.

Canım arkadaşım Dilek Baykal Hamutçu da bu güzel katkısıyla zaten bizi çok mutlu etti, umarız devamı gelir, devamlı konuk yazarımız olur. Onunla seyahat sohbetlerimizin tadı bir başkadır, bir çok yeni ve güzel yer öğrenirim ben ondan. O yüzden burada hepimizle de paylaşmaya devam ederse şahane olacak :)

Sevgiler…

• Dilek Hamutcu Baykal dedi ki:

Canım çok saol güzel düşüncelerin için.İki güzel arkadaşımın yollarının bir şekilde kesişmesi beni ayrıca mutlu etti:)))

Güzel yorumun için çok teşekkür ederim Demetcim.Çok sevgili arkadaşım Dilek ve eşi büyük bir titizlik ve özverili çalışmayla bu işi yapıyorlar senin de beğenmen harika.Bakalım gelecek günler bize neler getirecek…

5. Seyhan Çamoğlu dedi ki:

Dilek’ciğim, çok güzel olmuş. Teşekkürler…

• Dilek Hamutcu Baykal dedi ki:

Seyhancım çok teşekkürler.Bu sitenin sahibi adaşım Dilek Vidana Tavaşoğlu benim için çok değerli ve çok sevdiğim bir arkadaşım.O ve eşi çok büyük bir titizlik ve özveriyle hazırlıyorlar.Ben de konuk yazar :)))) olarak katıldım.