İtalya’nın romantik gölleri ve çevresindeki kasabalar

Prenses Grace Kelly’nin güzel ülkesi: Monako
25/06/2014
Fransız Rivierası’nda kanallar üzerinde bir masal kasabası…
15/07/2014
Prenses Grace Kelly’nin güzel ülkesi: Monako
25/06/2014
Fransız Rivierası’nda kanallar üzerinde bir masal kasabası…
15/07/2014

GARDA GÖLÜ

Burası Kuzey İtalya’da Venedik ile Milano arasında yer alan bir buzul gölü. İtalya’nın en büyük gölü olan Garda Gölü’nün kuzey kısımları dağlarla çevrili olduğundan nispeten darlaşıyor. Dolomit Dağları’ndan Verona’nın üzüm bağlarına dek uzanan bu gölde beşi büyük olmak üzere pek çok küçük ada var. Isola Del Garda en büyüğü. Gölün paleolitik çağdaki buzul hareketleri ile şekillendiği düşünülmekteymiş. Bugün bu buzul hareketlerinin varlığı kesin olarak belli olmakla birlikte, son zamanlarda buzulların 5 veya 6 milyon yıl önce nehirdeki erozyon ile oluşan çöküntüye yerleştiği varsayımında bulunulmaktaymış.

Verona yazımda bahsettiğim Adige Nehrinin su seviyesi yükseldiğinde, fazla sular Mori-Torbole Tüneli ile Garda Gölüne yönlendiriliyormuş.

Garda Gölü – Sirmione Kasabası

Ilıman iklim zeytin ağacı gibi Akdeniz bitkilerinin yetişmesine olanak sağlamaktaymış. Bu enlemde zor görünen narenciye ağaçları bile gölün çevresinde yetişebiliyormuş. İklimin sağladığı bitki çeşitliliği nedeni ile arıcılık gelişmiş olmalı ki; Sirmione’den oldukça güzel ve değişik ballar satın aldık. Her birinin çiçeği ayrıydı.

Şarap turu sevenler için bir not; Garda Gölü’nde ayrıca bir şarap rotası da var. Bölge şarapları ile ünlü olduğundan birkaç tane almadan dönmedik.

Garda Gölü Şarap Rotası – Dost Görsel Gezi Rehberleri – Venedik ve Veneto – Dost Kitabevi Yayınları -2012.
Garda Gölü Şarap Rotası © Dost Görsel Gezi Rehberleri – Venedik ve Veneto – Dost Kitabevi Yayınları -2012

17 mayıs 2014 tarihinde Verona’da Mastino Otel’de güzel bir kahvaltı yapıp, Eurocar firmasının esprili görevlisinden arabamızı navigasyon cihazı ile teslim aldık. Arabamız mavi küçük bir FIAT Panda. Bu arada arabayı her zaman İzmir’de Magellan seyahat acentesinden kiralıyorum. Tavsiye ederim. Fiyatları çok uygun ve dünyanın her yerinden araba kiralama şansınız var. Avustralya gezimiz için bile oradan araba kiraladık. Navigasyona Murat’ın Erasmus için Verona’da olan kızı Beste ve arkadaşı Börte’nin kaldığı Residence Viale Venezia sitesinin adresini girip, direktiflerle hemen oraya ulaştık. Kızları alıp yola koyulduk.

Garda Gölünü gezmek için sadece bir günümüz vardı. Biz de Sirmione, Lazise ve Garda kasabalarını görmeyi tercih ettik. Doğu kıyılarını gezdiğimiz için araç sürüş güzergâhımız düzdü ve Dolomit Dağları’nı karşıdan görüyorduk. Bu nedenle arabayı çok rahat kullandık. Rehber kitapta batı sahilinde Dolomit Sıradağları’nın oluşturduğu fiyortlarda uçurumlu ve bol virajlı yollar gördüğüm için tüm Garda kıyısı rahat bir sürüş yoluna sahiptir diyemiyorum. Hatta öğrendiğime göre Gardone’den Limone sul Garda kasabasına giden batı kıyısı yolu sarp uçurumlar nedeni ile 1930 yılına dek tamamlanamamış.

3 Comments

1. Feyza Sevilmiş Saltan dedi ki:

Merhabalar,
    Toplamda kaç günde gezdiniz Göller Bölgesi’ni?

• Füsun Erdoğanlar Bengisu dedi ki:

Merhaba her göle bir gün ayırdık ama gezeceğimiz küçük kasabaları seçtik. Como, Maggiore ve Garda’da daha görülecek pek çok şirin kasaba var. Son Milano gezimizde Orta Gölüne gittik. Onu da eklemeyi istiyorum. Tam ortasında tekne ile geçilen minicik bir ada var. İçinde de süper bir restoran. İtalyan dostlarımızla gezdik. Ona tek gün yeter mesela. Diğer adaları tamamen gezmek için 2-3 gün lazım bence. İyi yolculuklar :)