Korsika’nın en gözde şehri: Bonifacio

Korsika Adası’nın efsane koyları ve plajları
25/01/2014

Konaklama

Bence Bonifacio iki gece kalıp keyfi çıkarılabilecek bir yer. Adaya gidince illa ki görülmesi gereken en önemli yerlerden biri. Ama daha sonra gezmek için gittiğimiz Porto Vecchio’da hem otel hem de alışveriş, restoran, kafe ve bar seçeneklerinin çok çok daha fazla ve daha ekonomik olduğunu gördük. Yani diyorum ki keşke  Bonifacio’ya 5 gün yerine 2 gün ayırıp, 3 gece de Porto Vecchio’da kalsaymışız.

Ama şunu da söylemeliyim ki Bonifacio’da kalmak da ruhumuza çok iyi geldi. Her sabah odamızın penceresini açınca şu manzaraya uyanmak çok keyifliydi.

SAM_9195
SAM_9279

Otelimiz diğer bakımlardan vasat ama manzara açısından mükemmel konumu ile tavsiye edebileceğimiz bir yerdi: Hotel SoleMare. Gece yatmadan önce de şehrin ışıklarını seyretmek ve bu manzaranın hayali ile uykuya dalmak da keyifliydi.

SAM_9446

Otelimizin kendine ait bir otoparkı ve biz hiç kullanmamış olsak da güzel manzaralı bir havuzu vardı.

SAM_9205
SAM_9475

Limana baktığı için neredeyse tüm odalardan manzara güzeldi. Bu da arkamızda kale ve otelimiz ile “Bonifacio Hatırası” fotoğrafımız :)

SAM_9455

Sabah kahvaltılarını otelde de yapmak mümkündü ama oda fiyatına dahil olmadığı için biz limana bakan seyirli kafeleri tercih ettik ve sandviçler, muffinler alarak yaptık kahvaltılarımızı… Gerçi ucuz olsun diye böyle yapsak da, çok da başarılı olamadık. Mesela aşağıdaki 3 adet sandviç ve 1 kolaya 25 Euro vermiştik…

SAM_9463
SAM_9464

Yazın ortasında fırtına ve dolu…

Bu tatilin tüm planını anlattığım yazımda da bahsetmiştim, adaların havasına güven olmuyor diye. O yüzden feribot dönüş günümüz ile uçak dönüş günümüzü aynı tarihe denk getirmeyip, araya 2 gün koyduk. Hani olur da hava bozar, feribot seferleri iptal olur, gecikmeler yaşanabilir diye daha önce gidenlerin uyarılarını okumuştuk, biz de söz dinledik :)

Hakikaten de böyle bir durumun kıyısından döndük. Bir akşam hava bozup yağmur yağmaya başladı. Akşam yemeği keyfinden sonra erkenden otelimize döndük biz de. Sonra yağmur iyice şiddetlendi, felaket bir fırtına çıktı. Tüm liman siren sesleri ile çınladı. Yat çalışanları gelip gerekli önlemleri aldılar büyük ihtimal. O fırtına ve yağmur, bir süre sonra Ağustos’un ilk haftasında olmamıza rağmen takır takır doluya dönüşmez mi! Odamızın balkonunda dumur olmuş bir halde etrafı seyredip korkmaya başladık.

SAM_9598

İnsanın aklından bin türlü şey geçiyor tabii. “Kaç gün sürer bu? Yarın denize giremeyecek miyiz”, veya “Bu hava böyle giderse, iki gün sonraki feribotu unutalım, burada mahsur kaldık” filan gibi endişelerle uykuya daldık. Sabah bir uyandık manzara bu :)

SAM_9757

Yani sanki gece olanlar hiç yaşanmamışcasına, bir sakinlik, bir huzur, güneşli ve güzel bir hava ki sormayın, “Allahım çok şükür” diyerek nefis bir güne daha başladık ve geceki fırtına Korsika’nın bizdeki diğer güzel anılarının arasında, “heyecanlı bir ayrıntı” şeklindeki yerini aldı. Bakın işte o sayede anlatacak enteresan bir hikayemiz daha oldu :)

Bu arada Bonifacio’dan Porto Vecchio’ya uzanan kıyı şeridi üzerinde gerçekten de anlata anlata bitiremeyeceğim kartpostal güzelliğinde koylar ve nefis bir deniz var… Gerek o koylar ile ilgili gezi yazımıza gerekse Korsika Adası ile ilgili diğer gezi hikayelerimize aşağıdaki resimleri tıklayarak ulaşabilirsiniz…

Dilek Vidana Tavaşoğlu

Koylar
KORSİKA ADASI’NIN EFSANE KOYLARI VE KARTPOSTAL GÜZELLİĞİNDEKİ PLAJLARI
EMPERYAL ŞEHİR AJACCıO

İstanbul Üniversitesi İngiliz Filolojisi mezunu. İstanbul Teknik Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulu Okutmanı. Öğretmenlik, çevirmenlik, editörlük, yazarlık hepsi denendi ama tabii yetmedi, sürekli yeni ve farklı bir şey yapma arzusu ile ortaya karışık aktiviteler eklendi. Tiyatro kurslarına gitmeler, dublaj dersi almalar, falan filan. Belki de Yay burcu olması nedeniyle haddinden fazla meraklı ve kesinlikle her türlü makul sınırın çok ötesinde gezip tozma, keşfetme delisi. Kendisi gibi gezgin ruhlu Hür Tavaşoğlu ile evli. Evli ama çocuksuz : ) "Bence tatil bana özel, biraz değişik, biraz da sürprizli olmalı" diyerek başladığı ve gezilerini anlattığı “Bence Tatil” sitesi Hürriyet Gazetesinin 2013 Bumerang Blog/Websitesi Yarışmasında birinci oldu. Öğretme ve anlatma meraklısı olduğu için her konuda ille de söyleyecek birşeyi var. O yüzden de bu sitede kendisinden sadece gezi yazıları değil, kah kitap yorumu, kah film veya dizi tavsiyesi de bulabilirsiniz, şaşırmayın.