Mavi-yeşil Stockholm

Napolyon’un doğum yeri: Emperyal Şehir Ajaccio
28/01/2014
İsrail: Orta Doğu’da bir yaz…
15/02/2014
Napolyon’un doğum yeri: Emperyal Şehir Ajaccio
28/01/2014
İsrail: Orta Doğu’da bir yaz…
15/02/2014

Katarinahissen’den Stockholm manzarası. Şehrin onda üçü su yolları ile diğer onda üçü ise yeşil alanlarla kaplı olduğundan havası çok temiz...

Suyun üzerindeki güzel…

Bencetatil.com sitesini yayınlamaya başladığımızdan beri çok güzel şeyler oluyor. Mesela, seyahat tutkusunu paylaştığımız pek çok güzel insanla iletişim kurmamızı sağladı bu ortam. Hayata bakış açıları, fikirleri, hayalleri ve tutkuları benzer insanları bir araya getirebiliyor bu tür paylaşım siteleri ve ben de sevgili Füsun Hanım’ı bencetatil.com sayesinde tanıdım. Onun bizim sitemizi ve yazılarımızı çok sevmesiyle başladı herşey, sonra seyahat ile ilgili fikirlerimizi ve deneyimlerimizi konuşmaya başlayınca bir de baktık ki pek çok ortak noktamız varmış :)

Füsun Hanım da “Bence de tatil kişiye özel olmalı” diyenlerden ve tatillerini en ince ayrıntısına kadar özenle planlayanlardan. Kendisi yüksek mimar, eşi de Endüstriyel Tasarım Bölümü’nde profesör. Hal böyle olunca, seyahatlerde gördükleri her yapıta, her anıta ve her tasarım ürününe farklı bir gözden de bakabiliyorlar doğal olarak. Füsun Hanım da, sevgili eşi Murat Bey de bizim gibi seyahati çok seviyorlar ve gördükleri yerleri en güzel şekilde fotoğraflamak için fotoğraf kursuna bile gidiyorlar. Hatta şimdiden birkaç fotoğrafları sergileniyor  İzmir’de karma bir sergide.

Geçenlerde Füsun Hanım’ın İsveç seyahati fotoğraflarını görünce İskandinavya tutkum o kadar alevlendi ki, kendisinden o güzel seyahatin anılarını bizlerle burada paylaşmasını rica ettim, o da beni kırmadı ve bu muhteşem tatili bize en ince ayrıntısına kadar özenle anlattı. Çok şahane bir hediye verdi bize, yani bencetatil.com’a. Şahsen biz bayıldık bu gezi yazısına ve yaptıkları diğer güzel tatillerin hikayelerini de burada okuma mutluluğuna erişmeyi umut ediyoruz.

Kendisine yaptığı bu güzel paylaşım için bir kez de buradan çok teşekkür ediyor ve mavi-yeşil Stockholm’ün tadına varmanızı diliyorum. Gelin, “Suyun üzerindeki güzel” lakaplı bu büyüleyici İskandinav şehrini Füsun Hanım’la biraz daha yakından tanıyalım…

Dilek Vidana Tavaşoğlu

Mavi-yeşil Stockholm… Füsun Erdoğanlar Bengisu yazdı.

Sevgili eşim bana yaşgünü sürprizi yaparak Shop & Miles mil puanları ile Stockholm bileti almıştı. Böylece tesadüfen hem bayrama hem de benim yaşgünüm olan 2 Eylül’e denk gelen tatili İsveç’in mavi-yeşil ortamında geçirebilecektik. 2011 yaz sonu sonbahar başlangıcında daha önce hiç gitmediğimiz bir rota. Heyecan verici…

Drottningholm Sarayına giderken
Drottningholm Sarayına giderken bindiğimiz tekneden Stockholm manzarası… 14 adayı kapsayan Stockholm, Mälaren Gölü’nün Baltık Denizi ile birleştiği bölgede kurulmuş.

Saat sabaha karşı 2’de yola koyulduk ancak havaalanında bir de baktık ki, o saatte upuzun bir kuyruk. Meğer Tiamo Tur’un Paris yolcuları imiş bu kuyruktakiler. Zamanı boşa geçirmedim ve eşimin hayret dolu bakışları altında kuyruktakilerle güzel bir seyahat sohbeti kurdum. Kredi kartlarının bir iyi yanı var. Lounge keyfi yapıp, yiyip içerek, internete girerek, rahat koltuklarda gazetenizi okuyarak uçağı bekleyebiliyorsunuz. Biz de öyle yaptık. THY konforu ile Stockholm Arlanda Havaalanı’na, açıkçası resmen bir ormanın içine indik. Her yer ağaç ve su ile kaplı. Seyahatimizde yeşil ve maviye doyacağımızın göstergesi bu.

Katarinahissen’den Stockholm manzarası
Katarinahissen’den Stockholm manzarası… Şehrin onda üçü su yolları ile diğer onda üçü ise yeşil alanlarla kaplı olduğundan havası çok temiz…

Havalanında pasaport kontrolü için beklerken cüzdanınıza dikkat edin tarzı bir tabela görünce şok olduk. ‘Biz nereye geldik böyle’ dedik ama ülkeye haksızlık etmişler, dilenci bile yok ortada. Sonradan Türk asıllı İsveçli arkadaşımdan öğrendiğime göre, Romenlerin Avrupa Birliği’ne girmesiyle hırsızlık olayları ortaya çıkmış. Daha önceden Stockholm çok güvenli bir yermiş. Ancak yine de biz hiçbir sorun yaşamadık.

Pasaport kontrolünde karşımıza çıkan levha...
Pasaport kontrolünde karşımıza çıkan levha…

Arlanda Havaalanı büyük değildi ama İskandinav tasarımı buraya da hakimdi; mesela zemin parke kaplıydı. Kent merkezine gitmek için pek çok otobüs alternatifi var. Biz Flygbussarna ile yarım saatte kent merkezine vardık.

Otel yolundaki bina… Norra Kungstornet...
Otel yolundaki bina… Norra Kungstornet…

Otelimiz “Crystal Plaza” oldukça eski, tarihi bir binada. Bize de balkonlu güzel bir oda vermişler. Genelde eşim hiç hoşlanmadığı halde ben ya yaşgünümüzü ya da evlilik yıldönümümüzü öne sürerek otelin en iyi odasını istiyorum. Her zaman işe yarıyor. Tavsiye ederim. Bazen tatlı sürprizler bile yapıyor otel yönetimi :)

Stockholm’de kaldığımız otantik otel… Crystal Plaza…
Crystal Plaza gece görüntüsü...
Crystal Plaza gece görüntüsü…

Gamla Stan

Önce Gamla Stan denilen eski kenti gezdik. Daracık sokakları ile turistlerin oldukça yoğun olduğu bir bölge. Kraliyet Sarayındaki askerlerin nöbet değişimi oldukça ilginçti. Büyüleyici bir müzik yapan sokak şarkıcısı “Swiss HANG” adı verilen aletten öyle mistik sesler çıkarıyordu ki, uzun süre başından ayrılamadık…

Gamla Stan –Eski kentten Stockholm manzarası…
Gamla Stan – Eski kentten Stockholm manzarası…
“Swiss Hang” çalan sokak şarkıcısı
Gamla Stan’da askerlerin nöbet değişimi

Buradan Kulturhusset denilen ve camdan bir heykelin olduğu meydana bakan Stockholm Kültür Merkezine gittik. Şık bir kafesi ve kütüphanesi vardı. Kapı ve duvarı olmayan açık kütüphanenin şeffaf yarım küre şeklindeki tavana asılı koltukları, kitap okurken meydanı seyretme şansı sunuyordu. Bilgisayardan gazete okumanız da mümkün bu arada.

Kulturhusset içinde tam ortada kırmızı renkli dairesel bir tuvalet vardı. Merkezdeki dairesel lavabolar etrafında dairesel tuvaletler. Kadın erkek ayırımı yok. Zaten İsveç’te tuvaletler genelde kadın erkek karışıktı. Ben bir türlü suyun açılışını, sabun ve kağıdı bulamayınca zenci bir görevli halime acıyıp yardım etti. Hepsi aynanın altına gizlenmiş meğer :) İskandinav tasarımcılarına hayran kalmamaya imkan yok.

Kulturhuset Kültür Merkezinin bulunduğu Sergels Torg‘ta gece manzarası
Kulturhuset Kültür Merkezinin bulunduğu Sergels Torg‘ta gece manzarası. Meydandaki heykel Edvin Öhrström tarafından yapılan cam obelisk dikilitaş…
Kulturhuset halk kütüphanesinde
Kulturhuset halk kütüphanesinde şeffaf kürenin içine oturarak etrafı seyreden İsveçliler
Kulturhuset halk kütüphanesi
Kulturhuset’in bulunduğu meydan Sergels Torg…

4 Comments

1. Füsun Erdoğanlar Bengisu dedi ki:

Merhaba Mücahid Bey. Bence eylül ayı gayet iyidir. Ancak biraz soğuk ve yağmurlu olabilir. Accuweather sitesinden hava durumunu takip etmenizi salık veririm. Biz 29 ağustos – 3 eylül tarihleri arasında gittik. Hava sonbahar havasıydı ve yağmur olmadı şansımıza. Bence eylül mükemmel bir tarih. Size iyi eğlenceler. Keyif alacağınız bir gezi olacağını düşünüyorum.

2. Mücahid Damgacı dedi ki:

Füsun Hanım bilgiler için çok teşekkür ederim. Son bir sorum daha olacak, ben de eylül ayında gitmeyi düşünüyorum, Eylül ayı iyi bir tercih midir? Teşekkürler

3. Füsun Erdoğanlar Bengisu dedi ki:

Merhaba Mücahid Bey, biz 3 günü Stockholm’e ayırdık. Bence ancak yeterli olur. Gezilecek çok yer var. 3 yada 4 günde çevre kentleri gezerseniz 1 hafta yeter. Ancak Malmö ve Göteburg gibi kentlere de gitmek isterseniz buralar araba ile yaklaşık 5-6 saat sürüyor. O zaman süreyi daha uzun tutup, ara duraklarda konaklamak yada uçak ile geçmek lazım. İyi tatiller…

4. Mücahid Damgacı dedi ki:

Merhaba, Stockholm ve çevre kasabaları gezmek için sizce kaç gün yeterli olacaktır?