Almanya Masal Yolu

12/11/2014
Yılbaşı ve noel tatilleri
29/12/2014

Bir zamanlar sadece masallar vardı…

Çocuklar henüz TV nedir, çizgi film nedir bilmezken, hele hele bilgisayar oyunları daha hayal bile edilmemişken anne ve babalar çocuklarını masallarla uyuturdu. Benim çocukluğum da masallarla geçti. O masallarda prensler, prensesler, hatta konuşan veya şarkı söyleyen hayvanlar, periler veya yedi cüceler gibi efsanevi yaratıklar vardı. İyiler de vardı masallarda, kötüler de. Cadılar ve büyücüler masalların kötü karakterleriydi ama sonunda hep iyiler kazanırdı. Hem eğlendirir, hem de önemli değerleri öğretirdi bu masallar. Geriye dönüp baktığımda görüyorum ki bu masalların neredeyse yüzde doksanı filan Alman Grimm Kardeşlerin masalları – onlarla gelişmiş çocukluk hayal dünyam benim…

Untitled-4
Grimm Kardeşlerden Masallar

Pamuk Prenses ile Yedi Cüceler, Kırmızı Başlıklı Kız, Uyuyan Güzel, Külkedisi, Rapunzel, Çizmeli Kedi, Bremen Mızıkacıları, Hansel ve Gretel gibi Alman Grimm Kardeşlerin yazdığı 200’den fazla masal pek çok ülkede çocukların rüyalara dalmasına ve gündüz güzel hayaller kurmasına yardımcı oldu. Grimm Kardeşler, çevrelerinde dinledikleri öyküleri kendi düşgüçlerini de kullanarak geliştirmiş ve yüzyıllarca unutulmayacak, kuşaktan kuşağa aktarılacak masallar yaratmışlar.

Bu masalların pek çoğu Hollywood yapımcılarının da ilgisini çekmiş, Külkedisinden Çizmeli Kedi’ye kadar bir çoğunun filmleri de yapılmıştır…

film
Çizmeli Kedi Afiş © DreamWorks Animation – Hansel ve Gretel Afiş © Metro-Goldwyn-Mayer Studios

Grimm Kardeşler Masal Yolu

Grimm Kardeşlerin Masal Yolu, bugün Almanya’nın en önemli seyahat rotalarından biri. Sadece çocuklu aileler değil, çocukluğu bu masallarla geçmiş büyükler de bu rotayı görmeye geliyorlar binlerce kilometre uzaklardan. Hepimiz çocuk değil miydik eninde sonunda, büyümedik mi o masallarla?

Untitled-dsad2
Grimm Kardeşlerden Masallar

Masal Yolu gezisinde, Grimm Kardeşlerin ilham aldığı mekânları, tarihi binaları, şatoları ve kuleleri görebilir, masal kahramanlarının yaşadıkları yerleri ve dolaştıkları ormanları gezebilir, o büyülü masal dünyasına ya da çocukluğunuza kısa bir süreliğine de olsa dönebilirsiniz…

Grimm Kardeşler

Jacob ve Wilhelm Grimm, Almanya’nın Hanau kentinde doğduktan sonra gençlik yıllarını Steinau’da geçirmişler. Daha sonra öğrenimlerini Marburg’da tamamlamışlar. Bir dönem Kassel prenslerinin sarayında yaşayan Grimm Kardeşler, özellikle Hessen eyaletinde izlerini bırakmışlar.

Jacob ve Wilhelm Grimm, araştırmalar yapıp masallar yazarken, ressam olan kardeşleri Ludwig Emil Grimm ise Willinghausen’de Avrupa’nın ilk sanatçılar kolonisinin kurulmasına vesile olan sanatçılardan biri olmuş.

Masal Yolu nerede?

Masal Yolu, Grimm Kardeşlerin doğum yeri olan Hanau şehrinde başlar ve 600 km kuzeye doğru giderek Bremen’de son bulur. 60’in üzerinde şehir ve kasabayı birbirine bağlayan bu yolda yemyeşil ormanlar, tepelerde şatolar, kuleler, birbirinden büyüleyici kasabalar, sizi yüzyıllar ötesine götürecek tarihi köyler ve tablo gibi şehirler var.

İşte Masal Yolu Rotası

833da5a090af7f2c1396b1f58cb42130
Masal Yolu Rotası © deutsche-maerchenstrasse.com

Masal Yolu Rotasında gezilecek belli başlı yerler

Aslında rota 60’dan fazla şehir ve kasabayı kapsıyor ama sizin için en önemli ve güzel görünenler arasından “Top 10” seçtik…

İşte bencetatil.com’un önerdiği Masal Yolu gezi durakları…

Hanau – Steinau – Marburg – Alsfeld – Bad Wildungen – Kassel – Göttingen – Polle – Hamelin – Bremen

top10
Masal Yolu Rotasında en önemli 10 durak – © googlemaps

Gördüğünüz gibi 670 km. lik bir yol çizdim size. Frankfurt veya Hanau şehrinden kiralayacağınız bir araba ile bu serüvene başlayabilirsiniz…

6 Comments

1. Cazibe Sammali dedi ki:

Dilek hanim Merhaba 2 aralik 3 gunlugune Bremen turu yapacagim bana bir program cizebilirseniz gorulecek o kadar guzel yerler varki karar veremedim yardimci olursaniz cok sevinirim sevgiler Cazibe

• Merhaba Cazibe Hanım,

Epey oldu biz de gideli ama hatırladığım kadarıyla illa ki Bremen Market Square görülmeli, Belediye Binası, Katedral, Bremen Mızıkacıları heykeli vs hep orada…

Sogerstrasse caddesinden şehir merkezine girip araca kapalı olan yaya yolundan yürüyün, hem yine hayvan heykelleri var hem de mağazalar vs…

Schnoor bölgesine mutlaka gidin, orası Bremen’in ortaçağ havasındaki çok şirin ve güzel bir bölgesi.

Planetarium ve Universum Science Center var, bilmem ilginizi çeker mi, biz gitmedik…

Sizin gideceğiniz tarihte noel marketleri olacak, çok eğlenceli olur şehrin içi zaten, özellikle Marketplatz.

İşin açıkcası başka da bir şey hatırlamıyorum, biz de noel zamanı gittik o yüzden park bahçe filan gezemedik tabii…

Şimdiden güzel bir tatil dilerim :)

2. Guest dedi ki:

Dilek Hanım , Merhaba … Temmuz – Ağustos aylarında yapacağımız Almanya gezisinde masal yolu rotası ve romantik rotayı takip etmeye karar verdikten sonra internette araştırma yaparken sizin yazınızla karşılaştım ve çok sevdim . Bir çok yazı, kitap okuyarak araştırma yapıyor ve gezimizi planlamaya çalışıyorum ancak yine de oraya giden birisi ile fikir alışverişi yapmak benim için daha iyi olacak diye düşünüyorum . Hollanda’dan Almanya’ya geçeceğiz ve Almanya ‘da sanırım Frankfurt’ta araba kiralayacağız ve aşağı doğru ineceğiz . Sizce masal rotası için ve romantik rota için toplam kaç gün ayırırsak tatmin edici bir gezi olur ve masal rotası ve romantik rotada kaç durakta bir otelde kalmalıyız ? cevaplarınız için şimdiden çok teşekkür ederim . Sevgiler .. Zuhal

• Merhaba Zuhal Hanım,

Sitemizle ilgili güzel görüşleriniz için çok teşekkürler, çok mutlu oldum.

Sorunuza gelince, kaç gününüz olduğunu bilemedim ama en güzellerini dahil
      etmeye çalışarak bir rota çizdim. Ekteki haritada gösterdiğim şekilde bir yol izleyebilirsiniz diye düşündüm. Masal Yolu da, Romantik Yol da bir kerede bitecek gibi değil, insanın yolu düştükçe birkaç yeri görmekte fayda var.

Eğer Bremen’den başlayacaksanız, Bremen’de bir veya 2 gün kalıp, oradan aşağıya inip, yine ikişer gün Kassel (Masal Yolunun baş şehri – Uyuyan Güzel’in Şatosu olarak bilinen Sababurg Şatosu buraya yakın) ve Marburg şehirlerinde duraklayın derim ben. Marburg’da kalırken buraya yakın olan Alsfeld (Kırmızı Başlıklı Kız) – Bad Wildungen – Bergfreiheit (Pamuk Prenses ve Yedi Cücelerin Evi) görülebilir.

Bir seferde bu kadar Masal Yolu yeter bence…

Romantik Yola Würzburg’dan girin, bir gün orayı gezin,
      sonra Romantik Yolun en meşhur ve en güzel noktası Rothenburg
      ob der Tauber’e mutlaka 1 gün ayırın. Hatta sabahtan akşama kadar
      Würzburg’da gezip, 40 dk lık bir yol yaptıktan sonra gidin Rothenburg’da konaklayın ve ertesi gün tüm günü orada geçirin. Almanya’da görebileceğiniz en güzel kasabalardan biri burası.

(Toplam 2 gün etti galiba Romantik Yol )

Sonra pek çok yer var ama yine bence Romantik Yolun 2. en güzel yeri olan
      Füssen’e gidin. (Rothenburg’dan 3 saat). Meşhur Neuschwanstein
      Şatosu da Füssen’e çok yakın olan (3 km filan) Schwangau’da, orayı da görmüş olursunuz. 1 veya 2 gün de buraya ayırılabilir.

(Toplamda 4 gün eder Romantik Yol geziniz böylece)

Masal Yoluna 5-6 gün, Romantik Yola 4 gün, toplamda 10 gün etti. İsterseniz Masal Yolundan bir eleme de yapabilirsiniz.

Dönüş biletiniz var mı bilmiyorum ama ondan sonra Münih’den dönülebilir.

Başka sorunuz olursa yardımcı olmaya çalışırım, şimdiden iyi tatiller, bence çok güzel olacak, sizin yerinize ben heyecanlandım şimdi :)

• Zuhal dedi ki:

Dilek Hanım merhaba ,20 Temmuz’da başlayan Belçika ,Hollanda, Almanya,Avusturya gezimizin Almanya kısmını vermiş olduğunuz öneriler doğrultusunda gerçekleştirdik . Belçika ve Hollanda ‘da 4er gün kaldıktan sonra Bremen’e geçtik otobüsle. Bremen’de önceden kiraladığımız arabamızı aldık,Bremen mızıkacılarının şehrini yağmur altında gezerek, Bremen’in Schooner bölgesinde konakladık ve bu şehre hayran olduk. Bremen’den sonra Hameln de Fareli Köyün kavalcısının izini sürdük ve küçük ama şirin olan bu kentin bir masal sayesinde nasıl turistik bir hal aldığını hayretle gördük. Hameln’den Kassel’e doğru giderken Cindrella’nın Şatosunun olduğu Polle köyüne uğradık ve aşık olduk.Kassel’de iki gün kaldık ve Trendelburg’daki Rapunzel’in şatosunu ve Sababurg’daki Uyuyan Güzel şatosunu gezdik ve büyülendik. Kassel’deki muhteşem Wilhemhöhe ‘ de bir günümüzü geçirdik. Şehirdeki Grimm Kardeşler müzesini gezdik ancak müze yeni yapılan ve o zaman dediklerine göre eylülde bitecek olan daha büyük bir müzeye taşınacağı için sadece sergilenen bir kaç kitap görebildik . Bad Wildunden ‘e yakın olan Bergfreight köyünde Pamuk Prenses’in evini gördük.Asfeld’ te ünlü Alman evleri ve Peri masalları Müzesini gezdik .Bir gece Marburg’da konakladık .Marburg’dan Hanau ‘ya geçtik ancak Hanau meydanında tarihi Rathouse ve Grimm Kardeşlerin heykeli dışında sevdiğimiz birşey olmadı.Hanau’dan sonra Stenieau ‘da bir günümüzü geçirdik .Tam anlamıyla Ortaçağ havasını soluduk . pazar günü olduğu için Marionette Festivali vardı ve çok güzel bir atmosferi yaşadık . En çok görmeyi istediğim Grimm Müzesi buradaydı. Grimm Kardeşlerin yaşadığı ev ve şehir müzesini gezdik . Steinau’dan sonra masal rotamızı bitirip Wurzburg’da Romantik rotamıza başladık. Bir gece burada konakladık. Ertesi gün Rothenburg Ob der Tabuber ‘a geçtik ve 1 gecede burada kaldık . Gerçekten de harika bir ortaçağ şehri ama ben burada en çok Christmas müzesine bayıldım .Eşim beni bir kaç defa kapının önünde beklemek zorunda kaldı :) Rothenburg’dan sonra Fü
        ssen’de bir gece kaldık ve acıkçası Almanya’da en çok sevdiğimiz yer Füssen oldu. Önünde nehir ve dağ manzarası olan bir otelde kaldık turkuaz rengi göllere girdik :) Meşhur şatoları gezdik. Füssen’den Münih’e geçtik , Münih’te iki gün geçirdikten sonra arabamızı bıraktık ve otobüsle Salzburg’a geçtik. İki gün Salzburg’da kaldık ve Türkiye’ye toplamda 20 gün süren bir maceradan sonra Salzburg’tan uçtuk. Çok kısa bir özetini geçtiğim bu seyahatten binlerce fotoğraf ve anı ile döndük. Almanya’nın bende bu kadar güzel anılar bırakacağını hayal edemezdim. Sevgili Anneannemin çocukken ablam , kızkardeşim ve bana aldığı Grimm Masalları kitabı ile tanıştığım masalları günün birinde Disneyland ‘da değil de doğdukları şehirlerde yaşamak inanın beni çok duygulandırdı.Bir sonraki seyahat planımızı yaparken yine sizden ve web sitenizden yardım alabilirim.Instagram’dan da takipteyim :)
        Sevgiler … Zuhal

• Merhaba Zuhal Hanım,

Ayrıntılı yorumunuzu 2-3 kere okudum, sanki ben de oralara bir daha gitmiş kadar hayal kurdum, sizin güzel bir tatil geçirmeniz beni de çok mutlu etti, inanın. İnsan birilerine birşey tavsiye edince tedirgin oluyor, zevkler ve renkler farklı biliyorsunuz. Ama birileri benim sevdiğim ve önerdiğim şeylerden benim kadar zevk alınca bu gerçekten hem çok sevindirici hem de moral verici oluyor. Bütün bunları benimle, bizimle paylaştığınız için çok teşekkür ederim.

Bu yorumunuz bizim için bir başka açıdan daha çok kıymetli: Masal Yolu’na ilgi duyanlar, hatta bunu Romantik Yol ile birleştirip her iki rotanının da tadını çıkarmak isteyenler kendi rotalarını çizerken, nereyi elesek, nereyi elemesek derken epey zorlanmaktalar. Bunu bizzat yeni yaşamış biri olarak sizin deneyimleriniz, nereyi beğendiğiniz, nereyi beğenmediğiniz bilgisi bu kadar uzun bir rotayı görmek isteyenlere, plan yaparken önemli ölçüde yönlendirici olacaktır diye düşünüyorum.
          O yüzden yorumunuz için iki kere teşekkürler :)