Romantik Yol

Würzburg

Würzburg’a varınca arabamızı kapalı otoparka bıraktık ve tarihi köprüden geçerek eski şehir meydanına varmayı umduk. Ancak Würzburg  2. Dünya Savaşında çok yara almış bir şehir olduğu için tarihi bir şehir meydanı olmayan, eski ve yeninin iç içe girdiği bir üniversite şehri ile karşılaştık. Tarihi köprü Prag’daki Charles Köprüsü’ne benziyor.

Zaten  Würzburg’un küçük Prag olduğunu gitmeden önce okumuştum. Prag kadar büyüleyici olmasa da kendine has güzellikleri olan bir şehir. Kentin en ilginç ve muhteşem yapısı Residans Würzburg 1981 yılında UNESCO tarafından Dünya Mirasları Listesi’ne alınmış, Dünyada tavana çizilmiş en büyük fresk bu yapının içinde.

image43

image44

Romantik Rota’ya Japonların büyük bir ilgi gösterdiğini okumuştum. Hakikaten de sanki  Japon istilası vardı 🙂

Bremen’den yağmurla başladığımız yolculuk güneye indikçe yerini inanılmaz bir sıcağa bıraktı. Würzburg’un bir de Marienberg Kalesi var, kan ter içinde kaleye çıktık. Muhteşem bir şato ve kale manzarası ile karşılaştık. Şato’nun  gölgesinde dinlenmek iyi geldi. Hatta kafede  manzaraya karşı bir şeyler içip soluklanmak en iyisiydi.

image45

image46

Tam bir günümüzü Würzburg’da geçirdik ve gece yine Airbnb’den ayarladığımız bir evde kaldık. Würzburg güzel ama bence bir gün geçirdikten sonra  akşama Rothenburg’a gidip konaklama orada yapılabilir. Çünkü hakikaten Rothenburg ob der Tauber çok daha romantik bir şehir.

Rothenburg ob der Tauber

Ertesi sabah erkenden Würzburg’dan ayrılıp Rothenburg’a geldik. Bu ortaçağ kasabasına büyükçe bir sur kapısından giriliyor.

image47

image48

image49

image50

Rothenburg meydanında 2 etkinlik var, birisi meydandaki kilisenin saat kulesinde saat başı Rothenburg’un tarihinde önemli yeri olan, eski belediye başkanının iddiaya girip, 100 fıçı bira içip şehrini kurtarmasının tasvir edildiği kukla gösterisi, gece de şehir turu:  Nightwatchman turu.

image51

image52

Rothenburg’u gezerken şehri çevreleyen  kale surlarına da çıkıp, şehrin çevresinde yürüyüş yapıp tarihi binalarını bir de tepeden  görmek gerek. Masal gibi evleri, masal gibi oyuncakçıları ile tam bir masal diyarı Rothenburg….

Rothenburg’da benim en çok sevdiğim yer Christmas Müzesi ve Kathe Wohlfahrt’ın Noel Dükkanı oldu. Allah’ım nasıl büyülü bir yer  burası! Oyuncaklar, tahta işlemeli süsler, kurşun askerlerin devasa boyundan en miniğine kadar biblolar benim gibi noel ruhunu mistik bulanlar için cennet!!! Bir o kadar da alışveriş çılgınlığına sevkeden bir yer. Bir şubesini Burugge’da görmüş  bayılmıştım ama asıl kaynak Rothenburg’daymış 🙂 Rothenburg çok küçük bir  şehir olduğu için her yeri gündüz ve gece doya doya gezdik. Bu yüzden Christmas Market’e  çok zaman ayırabildik. Öyle ki eşim birkaç defa beni kapıda beklemek zorunda kaldı. Sonuç olarak elimde bir paket dolusu yılbaşı süsü ile döndüm 🙂 Tek kelime ile bayıldım ve Rothenburg’un noel zamanı ne kadar güzel olabileceğini hayal ettim.

image53

Kathe Wohlfahrt – Rothenburg

image54

image55

Rothenburg’u doya doya gezdiğimiz için artık  Romantik Rota’nın en son durağı olan Füssen’e doğru yola koyulma vakti gelmişti.

Füssen

Füssen’e gelmeden önce ben de herkes gibi en çok Disneyland’ın  simgesi meşhur Uyuyan Güzel’in  şatosuna ilham kaynağı olan Neuschwanstein Şatosu’nu görmek için sabırsızlanıyordum. Ancak Füssen’e varınca şatodan çok daha fazlası olduğunu  gördük.  Bir kere doğası muhteşem. Mavinin her tonuna sahip insanı huzura çağıran  deniz dedikleri göller var. Öyle güzel ki…

Füssen’e varır varmaz güzellikler karşısındaki şoku atlatıp  vakit kaybetmeden şatoları görmek için Schwangau’ ya gittik. Bu şatolardan dolayı Füssen ve 4 kilometre doğusundaki Schwangau kasabası Almanya’nın en fazla turist çeken yerlerinden.

Füssen, Almanya-Avusturya sınırına yakın, Almanya’nın en güneyindeki küçük bir kasaba. Burada iki büyük ve özellikli şato var ki, gerçekten görülmeye değer. Dört gölle çevrili Schwangau kasabası, ’’Kraliyet Şatolarının Kasabası’’ olarak tanınıyor. Alp Dağları’nın eteğindeki, dünyaca ünlü iki kraliyet şatosu Hohenscwangau ve Neuschwanstein Şatoları, Füssen kasabasına yakın mesafedeki Schwangau’da bulunuyor ve bu etkileyici yapılar tüm dünyadan yoğun ziyaret alıyor.

Hohenscwangau Şatosu’nu görmek üzere yürüyerek şatoya çıkan yolu takip ettik. Yürüyerek gidilebilir. Ancak daha yukarıda olan Neuschwanstein’a yürüyerek gitmeyi göze alamadık ve birkaç euro karşılığında turistleri taşıyan belediye otobüsüne binmeyi tercih ettik.  En iyi yol da bu bence. Şatoya varınca görkemli bir yapı ile karşılaştık. İnanılmaz kalabalıktı.

image56

image62

image63

Füssen

Füssen muhteşem bir yer! Bir tarafta Alp dağları, bir tarafta şatoları, bir tarafta Lechfall Şelalesi, tertemiz havası yazın bu kadar güzelse kışın karlar altında nasıldır kim bilir!

Oksijen bakımından dünyada ikinci olan Kaz Dağları’nın ardından birinci olan Alplerin havasını da solumak kısmet oldu. Füssen’den sonra  durağımız Münih’ti. Münih’te iki gün, ardından Salzburg’da iki gün kaldıktan sonra Türkiye’ye dönme vakti geldi. Masal gibi, tablo gibi,  romantik mi romantik bir gezinin ardından geriye kalan bir sürü anı ve fotoğraf oldu.

Süha Zuhal KILIÇ

MASAL YOLU’NDA ve ROMANTİK ROTADA NEREDE KALINIR?

Masal Yolu’ndaki konaklama seçenekleri için bencetatil.com olarak bizim en çok tercih ettiğimiz online rezervasyon sitesi Booking.comun tavsiyelerine bakabilirsiniz.

Hem çok sayıda fotoğraf ve bilgi, hem de gerçek konukların ayrıntılı yorumları mevcut. Ayrıca ücretsiz rezervasyon iptali seçenekleri de sunulmakta…

Romantik Rota’daki konaklama seçenekleri için de yine Booking.com‘un önerilerini inceleyebilirsiniz.